معرفی تپه های باستانی سرخرود ⛰️| آدرس 🗺️+ دیدنی ها 🏞️| تصاویر📸

14 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
تپه های باستانی در شهر سرخرود 863438577

استان مازندران با جنگل‌ها و سواحل خزر جایگاه ویژه‌ای در دل توریست‌ها دارد، اما جاذبه های تاریخی نیز در این استان به خوبی برجسته اند. تپه های تاریخی سرخرود، یکی از این مقاصد باستانی است که در شهرستان محمود آباد واقع شده و مسیری برای کاوش در گذشته‌ی این ناحیه ارائه می‌دهد. شهر سرخرود، علاوه بر سواحل ماسه‌ای و تالاب زیبای خود، با میراث تاریخی غنی نیز شناخته می‌شود.

این شهر به چشمه‌ها، آثار باستانی و ساختمان‌های تاریخی خود شهرت دارد که هر کدام حکایتی از گذشته‌ی فرهنگی و تمدنی این منطقه دارد. از بازدید از قلعه‌ها و قصرهای باستانی گرفته تا گشت و گذار در بازارهای سنتی، تجربه‌ی یک سفر فراموش‌ناپذیر به گذشته را برای شما فراهم خواهد کرد. بنابراین، در کنار زیبایی‌های طبیعی، کاوش در تاریخ و فرهنگ این منطقه نیز ارزشمند است و سفر به سرخرود فرصتی برای غوطه‌وری در غنای تاریخی این سرزمین است.

تپه های باستانی زیبا در شهر سرخرود 43587483


تپه های باستانی سرخرود کجاست؟

این تپه باستانی در استان مازندران، در نزدیکی شهرستان محمود آباد، شهر سرخرود واقع شده است. این منطقه به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این استان محسوب می‌شود.

مسیر دسترسی:
برای رسیدن راحت تر و سریع تر به این آثار تاریخی و نقاشی طبیعت، میتوانید از نقشه گوگل مپ زیر کمک بگیرید.

نقشه گوگل مپ تپه های قلاکتی در استان مازندران 413574368
برای مشاهده نقشه دقیق رسیدن به تپه های تاریخی سرخرود روی عکس کلیک کنید

معرفی تپه های باستانی سرخرود

بیایید سفری به دل تاریخ بزنیم و به تپه‌های باستانی قلاکتی در سرخ رود برویم. این تپه‌های باستانی، شاهکارهایی از دوران های گذشته هستند که قدمت آنها به دو قرن پیش باز می‌گردد. در دوره اشکانیان، این تپه‌ها به عنوان نقاطی استراتژیک برای امور نظامی به کار می‌رفته‌اند. اما در دوران ساسانی، به دست رومیان به آتش کشیده شدند و از آن زمان، اسطوره‌های زیادی دربارهٔ آنها وجود دارد.

بعد از بازدید از تپه های قلاکتی، می‌توانید از زیبایی های ساحل شنی سرخرود لذت ببرید و در طول زمستان، به تالاب سرخرود بروید که میزبان پرندگان مهاجر است. این تجربه‌ها همگی در یک نقطهٔ زیبا و تاریخی واقع شده‌اند که سفر به استان مازندران را به یک تجربهٔ فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کنند.


تاریخچه تپه های تاریخی سرخرود

تپه‌های باستانی سرخرود، یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تاریخی در منطقه محمودآباد استان مازندران به شمار می‌آیند. این تپه‌های باستانی و تاریخی که در نزدیکی سرخرود واقع شده‌اند، با نام “قلاع کتی” دارای قدمتی هزاران ساله می‌باشند. تحقیقات انجام شده بر روی این تپه‌ها نشان می‌دهد که آنها از دوران ساسانیان باقی مانده‌اند؛ زیرا نوشته‌هایی در قلعه ماهان سر یافت شده‌اند که مربوط به آن دوران هستند.

از آنجایی که این تپه‌ها در دوران حکومت اشکانیان نیز به عنوان نقاط استراتژیک در کاربردهای نظامی قرار داشته‌اند، می‌توان آنها را یکی از مهم‌ترین بناهای نظامی آن زمان دانست. تپه قلاع کتی، به عنوان یک قلعه نظامی برای مرزبانی استفاده می‌شده است؛ به گونه‌ای که می‌توان کیلومترها دورتر از آن را مشاهده کرد. علاوه بر دوران ساسانیان و اشکانیان، تپه‌های باستانی سرخرود در دوران قاجار نیز به کار گرفته شده‌اند که نشان از اهمیت و استراتژیکیت آنها در طول تاریخ دارد.

تپه های تاریخی در شهر سرخرود 48185374837


سخن پایانی

سفر به شمال ایران همیشه یک تجربهٔ فوق‌العاده برای مردم کشور بوده است، اما در میان جاهای دیدنی مازندران، مکان‌های تاریخی فراوانی نیز وجود دارد که با قدمت و تاریخ طولانی خود، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. تپه‌های باستانی در سرخرود نمونه‌هایی از این جاذبه‌های باستانی و تاریخی در این استان می‌باشند. در گذشته، این تپه‌ها بر روی مسیرهای تجاری مهمی واقع بوده‌اند. وسعت تپه های تاریخی سرخرود حدود ۳ هزار متر مربع است و فاصلهٔ آن‌ها تا دریای خزر کمتر از ۴ کیلومتر است. این تپه‌ها یکی از جاذبه‌های دیدنی شمال ایران در تمام فصول سال می‌باشند و در سال ۱۳۹۰ به عنوان آثار ملی ایران ثبت شدند. برای بازدید از این تپه‌ها، کافی است به محمودآباد سفر کنید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید.

ارسال دیدگاه