روستای گالشکلا کجاست؟ 🌏| معرفی کامل 📝| جاهای دیدنی 🏖️| عکس 📸

13 مرداد 1403
0 دیدگاه
دریاچه آرام و سرسبز در کنار درختان سرسبز روستای گالشکلا 47567843954

آیا می دانید روستای گالشکلا کجاست؟

شهرها و روستاهای شمال ایران همواره مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی بوده‌اند. در میان این مناطق، برخی از مکان‌ها جذابیت ویژه‌ای دارند و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کنند. یکی از این جاذبه‌ها، روستای گالشکلا است. این روستا با آب و هوای مطبوع، مناظر سرسبز، و برخورد گرم و دلپذیر اهالی خود، به یکی از مقاصد محبوب طبیعت‌گردی تبدیل شده است.

پوشش گیاهی سرسبز روستای گالشکلا 849375398405


🌏 روستای گالشکلا کجاست؟

گالشکلا در استان مازندران قرار دارد و تنها سه ساعت با تهران فاصله دارد. روستای رویایی گالشکلا یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان مازندران و منطقه بابلسر است که تنها یک کیلومتر با شهر بهنمیر فاصله دارد. همچنین بهنمیر در فاصله 13 کیلومتری شهر بابلسر قرار دارد. این روستا که یکی از حوزه‌های آبریز سد البرز محسوب می‌شود، در دامنه جنوبی رشته‌ کوه البرز و دهستان لفور واقع شده است. روستا به دو بخش پایین، در محدوده جاده بهنمیر به قائم‌ شهر و ساری، و بالا، در قسمت جنوبی رودخانه تلار تقسیم شده است.

گالشکلا از چهار سمت با مناطق زیبای دیگری احاطه شده است که هر کدام دیدنی‌های منحصر به فرد خود را دارند. از سمت شمال، روستای روشندان بهنمیر، از جنوب، روستاهای سرخدشت و دینه‌سر قائم‌ شهر، از شرق، روستاهای قائم‌ ده شهرستان قائم‌ شهر و اسماعیل‌کلای بزرگ شهرستان جویبار، و از غرب، شهر بهنمیر این روستای سرسبز را در بر گرفته‌اند. بازدید از این مناطق در سفر به گالشکلا تجربه‌ ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

 آدرس دقیق روستای گالشکلا روی نقشه 56578658
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای گالشکلا روی نقشه کلیک کنید.

👌🏻 روستای گالشکلا را بیشتر بشناسیم…

این روستای زیبا و خوش آب و هوا، که به بهشت دامداران نیز معروف است، با چشم‌ اندازهای بی‌نظیر و مردم مهمان‌ نواز خود، یکی از مقاصد محبوب گردشگری به شمار می‌آید. گالشکلا با مساحت 60 هزار متر مربع، جمعیتی بالغ بر 1400 نفر و 400 خانوار را در خود جای داده است. اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و اقامتی راحت در این منطقه هستید، می‌توانید کلبه‌ ای در لفور اجاره کنید و از طبیعت بکر و آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

دریاچه در کنار پوشش گیاهی سرسبز روستای گالشکلا 487563489


🏕️ جاذبه‌ های گردشگری دهکده سرسبز گالشکلا

یکی از جاذبه‌ های گردشگری بی‌نظیر روستای گالشکلا، آبشار آهکی اسکلیم رود است. این آبشار که در فاصله دو کیلومتری روستا و در دل جنگل‌ های لفور قرار دارد، چشم‌اندازی غیرقابل توصیف را برای علاقه‌مندان به طبیعت فراهم می‌کند. برای تماشای این آبشار زیبا، که به عروس آبشارهای سوادکوه شهرت دارد و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید، باید حدود یک ساعت پیاده‌روی کنید تا به جنگل‌های هیرکانی برسید.

آبشار اسکلیم رود در میان جنگل سرسبز مازندران، یکی از جاهای دیدنی روستای گالشکلا 5965654485


⏰ بهترین زمان سفر به گالشکلا

بهترین زمان برای سفر به این روستای خوش آب و هوا و لذت بردن از طبیعت زیبا و تماشایی آن، فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصل‌ها علاوه بر طبیعت آرامش‌بخش، می‌توانید از جاذبه‌های توریستی دیگری مانند بازار ولیعصر و پل معلق بابلسر نیز دیدن کنید.

پوشش گیاهی سرسبز روستای گالشکلا در کنار خانه های روستایی مازندران 5496878


⁉️ سوالات متداول درباره گالشکلا

1. گالشکلا کجاست؟
گالشکلا روستایی زیبا در استان مازندران و نزدیکی بابلسر است که در فاصله یک کیلومتری شهر بهنمیر قرار دارد.

2. بهترین زمان برای سفر به گالشکلا چه فصلی است؟
بهترین زمان برای سفر به گالشکلا فصل‌ های بهار و تابستان است که آب و هوا معتدل و طبیعت سرسبز و زیباست.

3. آبشار اسکلیم رود در کجا قرار دارد؟
آبشار اسکلیم رود در فاصله دو کیلومتری گالشکلا و در میان جنگل‌ های لفور قرار دارد.

4. چه امکاناتی برای اقامت در گالشکلا وجود دارد؟
در گالشکلا می‌توانید کلبه‌ های زیبایی را اجاره کنید و از اقامتی دلپذیر در دل طبیعت بکر لذت ببرید.

روستای گالشکلا و خانه های روستایی در فصل پاییز 549786


📚 در نهایت…

برای سفر به شهرهای شمالی، مازندران و شهر بابلسر از جمله انتخاب‌های اصلی محسوب می‌شوند. روستای گالشکلا که یکی از توابع بابلسر است، با داشتن جاذبه‌ های گردشگری مانند آبشار آهکی اسکلیم رود در میان جنگل‌ های رازآلود لفور، مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. گالشکلا در یک کیلومتری بهنمیر و در دامنه جنوبی رشته‌ کوه البرز قرار دارد و بهار و تابستان بهترین فصل‌ ها برای سفر به این منطقه خوش آب و هوا هستند.

ارسال دیدگاه