تالاب سرخرود | گالری عکس تالاب

20 تیر 1402
0 دیدگاه
فلامینگو ها در تالاب سرخرود 5415413564

محمودآباد، یکی از شهرهای جذاب و دیدنی استان مازندران است که جاذبه‌های فراوانی در خود جای داده است. اما در این مقاله، به یکی از جاذبه‌های گردشگری آن، یعنی تالاب سرخرود، پرداخته می‌شود.
محمودآباد، یکی از شهرهای باستانی و زیبای استان مازندران است. قرارگیری جغرافیایی این شهر در منطقه‌ای بسیار زیبا و محاط به ساحل، آن را به یک مقصد گردشگری بی‌نظیر تبدیل کرده است. یکی از دیدنی های برجسته این شهرستان، تالاب سرخرود است.

سرسبزی شهر محمودآباد درکنار دریا6516314541
” نمایی از طبیعت روح انگیز پارک ملت محمودآباد در جوار دریای خزر “

معرفی تالاب سرخرود

تالاب‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، جاذبه‌هایی برای جامعه و مسافران به شمار می‌روند. این مناطق شامل آب‌بندان‌ها، خلاش‌ها، مرداب‌ها، لشاب‌ها و غیره می‌شوند.
مرداب سرخرود با پوشش گیاهی فراوان و مناظر خیره‌کننده خود، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ساحل زیبا و دل‌نشین این تالاب، مکانی ایده‌آل برای استراحت، تماشای طبیعت و لذت بردن از زیبایی‌های دریا و ساحل می‌باشد.

تلالو نور خورشید بر روی آب ها و قوهای شناور در آب 31354154158
” بازیگوشی قوهای سرکش در آب های تالاب سرخرود “

مسیردسترسی تالاب سرخرود

تالاب سرخرود در منطقه “وزرا محله” واقع در شهرستان سرخرود، در مجاورت شهرهای فریدونکنار و محمودآباد قرار دارد. این تالاب با رودخانه سرخرود که از این منطقه عبور می‌کند، ارتباط دارد. برای دسترسی به تالاب بین‌المللی سرخرود، ابتدا از شهر محمودآباد به سمت سرخرود حدود ۲۰ کیلومتر حرکت می‌کنید و سپس به سمت جاده مریج محله مسیر خود را تغییر می‌دهید.

مسیر دسترسی به تالاب سرخرود :

محمود آباد، سرخرود، جاده مریج محله، تالاب سرخرود

لوکیشن تالاب سرخرود 65632132135
برای دسترسی به آدرس تالاب سرخرود روی نقشه کلیک کنید

پوشش گیاهی و جانوری تالاب سرخرود

این منطقه دارای جنگل‌های زیبا با درختان سر به فلک کشیده مانند توسکا، بید و ماز است. همچنین در جنوب تالاب، دو تپه باستانی با پیشینه تاریخی قدمت دیرینه وجود دارند. رودخانه هراز از مرکز منطقه سرخرود عبور می‌کند و مناظر زیبایی را در این شهر به ارمغان می‌آورد.
تالاب سرخرود از سال 1386 به زیستگاهی برای پرندگان مهاجر تبدیل شده است. این تالاب مقصد قوها در فصل زمستان است که با طی کردن مسیری بالغ بر ۵۰۰۰ کیلومتر از مناطق سردسیر به سرخرود سفر می‌کنند و برای مدت کوتاهی در این منطقه اقامت می‌کنند. تعداد زیادی از گونه‌های پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود زندگی می‌کنند و حضور آنها معمولاً از اواخر پاییز شروع شده و در فصل زمستان به اوج خود می‌رسد. تعداد پرندگان مهاجر در سال‌های اخیر به بیش از ۱۴ هزار پرنده و ۱۰ گونه افزایش یافته است.

  • پوشش گیاهی مرداب سرخرود: توسکا، بید، ماز
  • پوشش جانوری مرداب سرخرود: غاز، اردک‌های وحشی، مرغابی‌ ها و قوهای مهاجر، 11 گونه پرستو، عقاب دریایی، غاز، قوهای فریاد کش، گنگ، کوچک
قو های سفید شناور در آب 85413516358
” میزبانی تالاب سرخرود از قوهای مهاجر شناور بر آب “

بهترین زمان سفر به تالاب سرخرود

بهترین زمان برای سفر به مازندران و بازدید از تالاب سرخرود و زندگی پرندگان مهاجر در این منطقه فصل زمستان و اواخر پاییز است. طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به پرندگان و محیط زیست معمولاً در این فصول به این مقصد گردشگری می‌روند.

بهترین زمان سفر به مرداب سرخرود:

زمستان و اواخر پاییز

قو های در حال پرواز بر فراز دریا 31354154158
” پرواز پرندگان مهاجر بر فراز آسمان تالاب سرخرود “

جاذبه های اطراف تالاب سرخرود

شهر سرخرود، علاوه بر مرداب سرخرود، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. یکی از ویژگی‌های برجسته مرداب سرخرود این است که در محلی واقع شده که اطراف آن همگام با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دیگری است. از جاذبه‌های زیبای این منطقه، مشاهده مهاجرت پرندگان، غروب آفتاب و تلالو نور در تالاب سرخرود، عکاسی از طبیعت است. جاذبه های گردشگری اطراف تالاب سرخرود می‌توان به محله وزرا اشاره کرد، که در نزدیکی تالاب قرار دارد و حوزه حفاظت شده پرندگان سرخرود و پارک جنگلی شهدا نیز در این منطقه قرار دارند. همچنین، سواحل دیدنی اطراف تالاب سرخرود، به ویژه ساحل سرخرود، جذابیت ویژه‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های جالب این ساحل، وجود کشتی‌های ویژه‌ای است که در ساحل سرخرود قرار دارند و تماشاگران را مجذوب خود می‌کنند. بازارهای سرخرود و مزارع سرخرود نیز از دیگر جاذبه های اطراف تالاب است. خرید ویلا در سرخرود به شما امکان می‌دهد هر زمانی که می‌خواهید از این طبیعت زیبا و پرندگان وحشی لذت ببرید.

جاذبه های تالاب سرخرود و  اطراف مرداب سرخرود:

  • مهاجرت پرندگان
  • غروب آفتاب در تالاب سرخرود
  • عکاسی
  • مزارع سرخرود
  • بازارهای سرخرود
  • محله وزرا
  • حوزه حفاظت شده پرندگان سرخرود
  • پارک جنگلی شهدا
  • ساحل سرخرود

گالری عکس تالاب سرخرود :

بیشتر بخوانید: گالری تصاویر تالاب سرخرود

قوهای شناور در تالاب و قوهای در حال پرواز بر فراز تالاب 354152415415
قوهای شناور، در آسمان آبی تالاب سرخرود، رقصی آرام و دلنشین همراه باد
حضور دو قو و جوجه قوهای شناور در آب 541541541154
دو قو و جوجه‌هایشان با آرامشی مهربان در آب شناور هستند، لحظاتی از صلح و آرامش
قو های آماده پرواز در آب 5777885757
قوهای شناور به آرامی در آب می‌پرند و شکوفایی طبیعت را در آغوش گرفته‌اند.
قو های شناور در آب و قوهای در حال نشستن در آب 854545845848
قوهای شناور، با انعطاف پرهایشان در آب، زیبایی و هنر خود را به نمایش می‌گذارند.
تلالو نور در غروب خورشید و قوهای شناور در آب 5454584648
قوهای شناور، با انعطاف و زیبایی در آب می رقصند
قو های شناور در آب و خشکی در تالاب 64886546
قوهای شناور با انعطاف بالهایشان، روی آب می‌لغزند و آرامان مطلقی را تجربه می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه