معرفی پل معلق بابلسر | آدرس دقیق + عکس

1 خرداد 1402
0 دیدگاه
پل معلق بابلسر در شب 4221225555

یکی از زیباترین شهرهایی که در سفر به شمال می‌توانید از آن دیدن کنید، بابلسر است. این شهر ساحلی در کنار دریای خزر و با نماد مشهور پل معلق خود، پل بابلسر، دل مسافران شمال را فتح کرده است. این شهرستان در میان رشته کوه البرز و دریای مازندران قرار دارد و مرکز آن نیز شهر بابلسر است.این شهر در رودخانه بابلرود و در کرانه جنوبی دریای مازندران واقع شده است. مردم بابلسر از قومیت طبری هستند و به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند.

پل معلق فلزی بابلسر، یک پل تاریخی معروف است که بر روی رودخانه‌ی مشهور شهر بابلسر قرار دارد و دیدی فوق‌العاده به چشم‌انداز بابلسر ارائه می‌دهد. این پل، به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بابلسر شناخته شده است.

موقعیت مکانی و نماد شهر بابلسر :

در کنار دریای خزر و با نماد مشهور پل معلق

پل معلق بابلسر در غروب 124857552
زمان غروب خورشید و انعکاس نور در رودخانه ی بابلرود

معرفی پل معلق فلزی بابلسر

پل معلق فلزی بابلسر، یکی از بناهای مهم عصر پهلوی اول در خیابان پاسداران است که قدمت ساخت آن به سال ۱۳۱۳ هجری شمسی برمی‌گردد. این پل فلزی زیبا توسط مهندسان و متخصصین آلمانی و سوئدی قبل از جنگ جهانی دوم بر روی بابلرود ساخته شده است. پل معلق، با جذابیتی که به بابلرود اضافه می‌کند، یکی از مهمترین آثار تاریخی و جاذبه‌های ویژه شهر محسوب می‌شود. این پل، اولین پل ماشین‌رویی است که شرق و غرب شهر را به هم متصل می‌کند.

قدمت پل بابلسر :

سال ۱۳۱۳ هجری شمسی

مردم در حال عبور از پل معلق بابلسر 542136522
مردم درحال گذر از پل بابلسر و تماشای چشم اندازهای اطراف

مشخصات پل معلق

این پل، ارتباط شهرستان بابلسر و فریدونکنار را به خوبی فراهم می‌کند و به عنوان شاهراه شرقی-غربی استان مازندران شناخته می‌شود. با حجم بالای تردد، پل فلزی بابلسر از جاهای دیدنی بابلسر در شب ، حدود ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع دارد. این پل به حدی اهمیت دارد که در سال ۱۳۸۶ به ثبت ملی رسیده است و بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند.

مشخصات پل معلق فلزی بابلسر:

حدود ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع

پل معلق بابلسر در روشنایی روز 7855541122
چشم انداز پل بابلسر

آدرس + مسیر دسترسی به پل معلق بابلسر:

آدرس: استان مازندران، بابلسر، میدان خلیج فارس، خیابان پاسداران هشتم

رسیدن به پل معلق فلزی بابلسر از طریق دو مسیر ممکن است. اولین مسیر، رفتن به میدان خلیج فارس و از آنجا وارد خیابان پاسداران هشتم شد. دومین مسیر، از طریق خیابان طالقانی است. باید به انتهای خیابان طالقانی بروید و سپس وارد خیابان فلسطین شوید تا پل معلق فلزی بابلسر را مشاهده کنید. علاوه بر این، پل کابلی نیز در پیاده‌رو و کمی جلوتر از پل معلق قرار دارد.

مسیر دسترسی به پل معلق فلزی بابلسر:

  • مسیر دسترسی اول : میدان خلیج فارس، خیابان پاسداران
  • مسیردسترسی دوم : خیابان طالقانی، خیابان فلسطین
لوکیشن دقیق پل معلق بابلسر
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

 

امکانات پل معلق فلزی بابلسر

پل معلق فلزی بابلسر با آسمان زیبا و معماری جالبش، یکی از جاذبه‌های شهر برای هنرمندان عکاس و علاقه‌مندان به عکاسی است. پیاده‌روی روی پل در فضای زیبا و آب و هوای مطبوعش، تجربه‌ای خوش و به‌یادماندنی است. اطراف پل دربرگیرنده چندین پارک و فضای سبز مناسب برای پیک نیک و گردش است. در این محل، سرویس‌های قایقرانی برای تجربه بیشتر بر روی بابلرود وجود دارد. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی نیز در اطراف پل قرار دارند. همچنین، امکان ماهیگیری از بابلرود نیز وجود دارد.

امکانات پل معلق فلزی بابلسر :

پیاده‌روی، پارک و فضای سبز برای پیک نیک و گردش، سرویس‌های قایقرانی، رستوران‌، کافی‌شاپ

چراغ های پارکی ایستاده روشن در اطراف پل معلق 74215222
نور پردازی چشمگیر مسیر پل بابلسر در شب

مکان های دیدنی اطراف پل معلق فلزی بابلسر

ارسال دیدگاه